سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 6:47 عصر | نویسنده : حسین

خبرگزاری فارس: تیم بوکس شهرستان قاین در مسابقات خراسان جنوبی به دو مدال طلا، پنج نقره و سه برنز دست یافت.

رئیس اداره تربیت‌بدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاین اظهار داشت: تیم بوکس این شهرستان به مربیگری رضا هاشم‌پور و سرپرستی محمد فرهمند در این مسابقات شرکت کرد. حسن ساجدی ادامه داد: فرشاد اکبری و حامد حیدری موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شدند و رضا حسن‌پور، رضا هاشم‌پور، ابوالقاسم حسن‌پور، محمد شاه‌بیگی و کاظم جانی مدال نقره و مصطفی کارگر و علی صادق‌نژاد و محمد عیدی موفق به کسب مدال برنز شدند. رئیس اداره تربیت‌بدنی قاین با تبریک درخشش ورزشکاران در این مسابقات گفت: تیم جوانان کبدی شهرستان نیز در مسابقات کشوری به مقام چهارم دست یافت. ساجدی به دیگر افتخارات ورزشکاران در سال جاری اشاره کرد و افزود:

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 90/6/23 | 6:39 عصر | نویسنده : حسین

 

فرماندار قاین گفت: کتابخانه مسجد غدیر قاین با زیربنای 500 متر در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 غلامعلی حبیبی‌منش در نشستی با مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی مسکن و رئیس اداره امور کتابخانه‌های اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه علم باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به احداث ساختمان کتابخانه با زیربنای 500 متر و هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیون تومان راه‌اندازی این کتابخانه برای استفاده مردم شهر قاین ضرورت دارد.
در این جلسه مقرر شد تجهیز کتابخانه به کتاب و دیگر ملزومات مربوطه توسط اداره امور کتابخانه‌ها و واگذاری مکان توسط اتحادیه تعاونی مسکن انجام پذیرد تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

ادامه مطلب...


اتم استروی اکسپورت:
مسکو - "اتم استروی اکسپورت" شرکت پیمانکار روس نیروگاه هسته ای بوشهر در اطلاعیه ای اعلام کرد: افتتاح نیروگاه هسته ای بوشهر در آیینی رسمی از آغاز عصر جدید تولید برق هسته ای در این کشور خبر می دهد.
افتتاح نیروگاه هسته ای بوشهر نویدبخش آغاز عصر برق هسته ای در ایران است
در این اطلاعیه که نسخه ای از آن عصر دوشنبه به دفتر ایرنا در مسکو ارسال شد، آمده است: نیروگاه هسته ای بوشهر با موفقیت به بهره برداری رسید و نخستین کیلووات های برق تولیدی آن وارد مدار برق ملی ایران شد.
اطلاعیه شرکت روسی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه بهره برداری مقدماتی از نیروگاه هسته ای بوشهر خاطرنشان ساخته است: از طرف ایران، "فریدون عباسی دوانی" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه این کشور در مراسم شرکت داشتند.
اطلاعیه می افزابد: از طرف روسیه نیز "سرگئی اشماتکو" وزیر انرژی، "سرگئی کرینکو" رییس شرکت دولتی "روس اتم" و "آلکساندر گلوخوف" رییس "اتم استروی اکسپورت" در مراسم بهره برداری مقدماتی نیروگاه بوشهر شرکت داشتند.
شرکت روسی با اشاره به اینکه برق تولیدی نیروگاه هسته ای بوشهر وارد مدار برق ایران شده است، افزود: اقدامات برای راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر تا افزایش سطح تولید نیروگاه به ظرفیت اسمی ادامه خواهد یافت.
بر پایه این اطلاعیه، "سرگئی اشماتکو" وزیر انرژی روسیه در مراسم راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر، خطاب به شرکت کنندگان در مراسم و ملت ایران این رویداد مهم را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر، عصر جدید فناوری و عصر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در ایران آغاز می شود.
در این اطلاعیه به اظهارات "سرگئی کرینکو" رییس شرکت دولتی "روس اتم" در مراسم بهره برداری مقدماتی از نیروگاه هسته ای بوشهر اشاره شده که وی این نیروگاه را بی نظیر خواند و افزود: در جریان ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر، 12 هزار تن تجهیزات آلمانی در سیستم های روسی بکار گرفته شده است و 10 کشور جهان نیز تجهیزات لازم را به این نیروگاه ارسال کردند.
وی تصریح کرد: هیچ نیروگاه هسته ای در جهان مانند نیروگاه هسته ای بوشهر تحت کنترل دائمی و با کیفیت بالا از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد.
در ادامه اطلاعیه آمده است: نیروگاه هسته ای بوشهر بطور کامل با اصول بین المللی و معیارهای نظام منع انتشار سلاح اتمی مطابقت دارد.
شرکت روسی در ادامه اطلاعیه خود خاطرنشان کرده است: در مراسم روز دوشنبه، دو پروتکل به امضای طرفهای ایرانی و روس رسید که شامل شرکت نیروگاه هسته ای بوشهر در برنامه "استرس تست" شرکت دولتی "روس اتم" و نیز مشارکت کارشناسان روس در بکارگیری این نیروگاه در مرحله اولیه می باشد.
در این مراسم همچنین مجوز استفاده از نیروگاه هسته ای بوشهر که از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر شده بود، به طرف ایرانی تحویل شد.



تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 6:17 عصر | نویسنده :

 نیروگاه اتمی بوشهر 21  بهمن  1384

نیروگاه اتمی بوشهر 21 شهریور 90 به بهره‌برداری می‌رسد

نیروگاه اتمی بوشهر 21 شهریور 90 به بهره‌برداری می‌رسد

:
نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 23 و 29 دقیقه شنبه 12 شهریور 90 جاری با قدرت حدود 60 مگاوات به شبکه سراسری متصل شد.

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 5:33 عصر | نویسنده : حسین

 هفته نامه آلمانی"دیر شبیگل"با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: دولت آلمان پس از سالها ممنوعیت فروش سلاحهای سنگین به این کشور بالغ بر 200 تانک مدرن از تراز"لیوبارد"را به عربستان می فروشد.

 

این هفته نامه به نقل از یک منبع آگاه نظامی امنیتی در آلمان در ادامه تاکید کرد: کمیسیون امنیتی فدرال هفته گذشته با فروش این تانکها موافقت کرد.

 

از سوی دیگر منابع خبری عربستان از انعقاد قرارداد 60 میلیاردی این کشور با امریکا برای خرید سلاح از ایالات متحده خبر دادند.

 

گفتنی است در ماههای اخیر نظامیان عربستان سعودی با ورود به بحرین، غیرنظامیان این کشور را با سلاحهای غربی به خاک و خون کشیدند.




تاریخ : سه شنبه 90/6/22 | 4:50 عصر | نویسنده : حسین

 

جبهه عمل اسلامی، بزرگترین حزب مخالف حکومت اردن از دولت آن کشور خواست تا سفارت اسرائیل در آن کشور پادشاهی را تعطیل کند.

عمل اسلامی، بزرگترین حزب مخالف حکومت اردن از دولت آن کشور خواست تا سفارت اسرائیل در آن کشور پادشاهی را تعطیل کند.

به گزارش رسانه ایران و به نقل از پرس تی وی؛ در بیانیه‌ای که از طرف این حزب صادر شده آمده است: "با توجه به این‎که اسرائیل به نقض حاکمیت و منافع ملی اردن ادامه می‌دهد، دولت باید اقدامی فوری در بستن سفارت اسرائیل در امان انجام دهد."

ادامه مطلب...