سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یکشنبه 90/8/15 | 7:26 عصر | نویسنده : حسین

 
 


زنان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، افرادی که مسولیت خطیر تربیت نسل آینده ایران را به عهده دارند. روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تاثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است. برای پیشگیری از چنین عارضه ای یا مقابله با آن، ایجاد جاذبه ها و امکانات لازم برای همگانی کردن ورزش در بین بانوان، از ابزارهای کارآمد در این زمینه است. با این اوصاف آیا کسی به فکر توسعه ورزش در میان زنان ایران هست؟ آیا می دانید چند درصد از زنان ایران ورزش می کنند؟ چه کسی مسئول ورزش نکردن زنان است؟ مهم ترین اولویت های ورزشی زنان چیست؟ "ناهید اتقیا" با تحقیق خود با عنوان " نیازسنجی از اقشار مختلف زنان ایرانی در زمینه  ورزش همگانی " به این سوال پاسخ داده است. به گزارش ایسنا، نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد مشکلات اساسی در عدم گسترش ورزش های همگانی در سطح بانوان کشور، ناشی از کمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان، عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه از سوی مسئولان و رسانه های گروهی، کمبود نیروهای کارآزموده و با تجربه در زمینه آموزش رشته های مختلف ورزش های همگانی به بانوان، دسترسی نداشتن به فضاهای ورزشی عمومی و گران بودن آنهاست. با توجه به نظرسنجی های انجام شده، بانوان مورد بررسی برای رفع چنین موانعی، توجه به ایجاد مکان ها و فضاهای ورزشی خاص بانوان، رایگان کردن ورزش های همگانی برای همه بانوان کشور، تربیت مربیان زن در گرایش های متنوع ورزش های همگانی، فعال سازی نقش رسانه های گروهی در ارتقای سطح فرهنگ گرایش به ورزش در میان بانوان و برگزاری مسابقات تفریحی ورزشی در میان اقشار مختلف بانوان کشور را پیشنهاد کردند.

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 90/8/11 | 5:20 عصر | نویسنده : حسین

 

 غلامرضا رضایی

پرسپولیسی ها که دیگر به سحرخیزی و تمرین در ساعات اولیه صبح عادت کرده اند دیروز هم طبق برنامه ای که از قبل برای آنها در نظر گرفته شده بود، در ساحل زیبای خلیج فارس حاضر شدند تا یک تمرین پرنشاط و پرشور دیگری را پشت سر بگذارند. در این تمرین که با حضور کلیه بازیکنان برگزار شد پرسپولیسی ها حدود یک ساعت به دویدن و انجام حرکات استقامتی پرداختند. گزارش کامل تمرین صبح پرسپولیسی ها در زیر آمده است:  
سحرخیزی های همیشگی
پس از اینکه پرسپولیسی ها ساعت 30/5 دقیقه صبح از خواب بیدار شدند، آماده حضور در کنار دریا شدند. زمان استارت تمرین عقربه ها ، ساعت 6 صبح را نشان می داد.
پرسپولیسی های سرحال
طبق برنامه قبلی، بازیکنان در سه مرحله 10 دقیقه ای به دویدن کنار ساحل مشغول شدند. با توجه به گذشت زمان و عادت سرخپوشان به این تمرین پرسپولیسی ها روز به روز در این تمرین آماده تر از قبل عمل می کنند.

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 90/8/11 | 5:15 عصر | نویسنده : حسین

مشکل نیروگاه اتمی بوشهر چیست؟

 

خط تبلیغی رسانه‌های غربی در مورد گزارش جدید آمانو اگرچه شباهت‌های ثابتی به موارد قبلی داشت اما مشخصا ادعای کاهش سرعت غنی‌سازی ایران که پس از گزارش قبلی آمانو در این رسانه‌ها مطرح شده بود، بر اساس اطلاعات جدید موجود در گزارش فوریه 2011 مدیرکل آژانس رد شد.

به گزارش رجانیوز، بر اساس گزارش مدیرکل مشخص شد که ادعای نفوذ ویروس استاکس‌نت به نطنز و از کار افتادن دستگاه‌ها که بر مبنای آن کاهش سرعت غنی‌سازی ایران رخ داده، اساسا بی‌پایه بوده و آن‌طور که آمانو گزارش داده اکنون بیش از پنج هزار دستگاه سانتریفیوژ در نطنز فعال است.

با این حال، رسانه‌های غربی در گزارش جدید بخشی از آن را که ناظر به اعلام ایران مبنی بر خروج سوخت از نیروگاه بوشهر بود، برجسته کردند تا این‌بار ادعا کنند که استاکس‌نت که قبلا می‌گفتند مخصوص نطنز ساخته شده، در زمینه اخلال در نیروگاه بوشهر مؤثر بوده است. ادامه مطلب...